joi, 29 martie 2012

Promovarea SEO incepe cu domeniul

Numele de domeniu ramane principalul instrument in promovarea SEO

Au trecut vremurile cand succesul online tinea strict de cat de profesional era realizat site-ul afacerii in cauza. De la site-uri de prezentare statice s-a trecut la cele dinamice, avand in spate baze de date uriase si scripturi din ce in ce mai complicate. Dar succesul afacerii online a inclinat balanta spre motoarele de cautare. Mai exact, cu cat site-ul respectiv apare mai in fata in cazul cautarilor specifice, cu atat numarul de accesari va creste si, implicit, cifra de afaceri. Aici intervine strategia de promovare seo.

 

Promovarea SEO care inghite cei mai multi bani

Insa promovarea SEO incepe inca de la alegerea numelui de domeniu. Dupa ce aveti gazduirea, este momentul sa examinati numele de domeniu. De la inceputul marketingului de masa pe internet, oamenii au cheltuit o gramada de bani, incepand cu 1 dolar pana la 14 milioane (vezi sex.com), pentru a achizitiona nume de domenii bogate in cuvinte cheie. Pentru ca unul dintre locurile cele mai eficiente pentru a va plasa cuvintele cheie este in primul bloc de text pe care il vede Google: URL-urile complete ale tuturor paginilor de pe site.

 

Nume de domeniu sau brand?

URL-ul complet cuprinde numele de domeniu, structura directoarelor si numele fisierelor. De exemplu: www.domeniultau.ro/product-categoryA/product1.html.

Deoarece proeminenta ramane cel mai important dintre princcipiile de plasare, trebuie mai intai sa analizati numele de domeniu in sine, intrucat el apare cel mai aproape de partea initiala a acestui bloc de text. Poate ati citit deja pe forumurile SEO ca numele de domenii bogate in cuvinte cheie sunt o pierdere de timp, ca utilizatorii le vad ca spam si ca mai importanta este prezenta brandului. Ca intotdeauna, exista si o farama de adevar in aceste argumente, dar daca veti alege sa urmati acest sfat, nu veti utiliza unul din cele mai puternice instrumente SEO de care dispuneti.

 

Experimentul „search” in promovarea SEO

Incercati sa scrieti „search” (cautare) in Google si va puteti astepta sa vedeti Google pe prima pozitie din rezultate (nu in ultimul rand fiindca Google detine motorul de cautare pe care il folositi). Cu toate acestea, in momentul de fata, bing.com are o clasificare superioara. Google abia figureaza in top 10. Asta in ciuda faptului ca bing.com nu are o valoare PageRank comparabila cu Google in sine si detine o cota de piata minuscula comparativ cu cele considerate a fi primele doua (Google si Yahoo!). Observati ca fiecare aparitie a cuvantului „search” este evidentiata de Google cu caractere bold in paginile de rezultate (inclusiv numele de domenii).

 

In concluzie

Sigur veti gandi ca cum s-au vandut toate numele de domenii bune, bogate in cuvinte cheie. S-ar putea sa aveti parte de o surpriza. Poate ca va ingrijoreaza posibilitatea ca Google sa vada ca spam numele de domenii incarcate cu cuvinte cheie. In sfarsit, s-ar putea sa preferati sa utilizati ca URL numele firmei. Sa analizam mai intai numele firmei prin comparatie cu un nume de domeniu bogat in cuvinte cheie. Simpla scriere a cuvantului „search” in Google nu reprezinta un text tocmai stiintific, dar de ce sa nu incercam mai multe cautari de cuvinte cheie si sa examinam primele 20 de rezultate din fiecare? Este imposibil sa nu remarcati numarul mare de site-uri ce contin cuvintele cheie ale voastre in numele lor de domeniu (sau cel putin in URL-ul lor complet). Ideea este ca, dupa ce voi si concurenta ati utilizat toate optimizarile disponibile, alegerea numelui de domeniu este probabil unicul sector in care va puteti diferentia realmente.


promovare site, promovare site

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu